ایلخانیانتزیینات هندسی در آرایههای معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]
ب
بازار هنرتحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
بازشناسی اشیاءتأثیر الگوهای بازشناسی اشیاء در فرآیند ادراک بصری بر روی طراحی انسان محور (از منظر روانشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 51-62]
برج شرقی خرقاننقشمایه طاووس در دیوارنگاریهای برج شرقی خرقان با رویکرد شمایلشناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
بهمن محصصتحلیل کارکرد اسطورههای نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعهی موردی آثار بهمن محصص، علیاکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
بیشمتنیتبیشمتنیتِ ژنتی بهمثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
پ
پانوفسکیخوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]
پرویز تناولیبازکاوی مجسمههای پرویز تناولی با تأکید بر نقد روانسنجانه شارل مورون [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
پیکرنگاری انسانمطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
ت
تاریخ اجتماعی هنرهنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسرانها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
تاریخ هنر ایرانهنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسرانها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
تخیلورزی زیباشناختینسبت سراسطوره با گفتمانهای سیاسی در دوسالانههای هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
ترامتنیتبیشمتنیتِ ژنتی بهمثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
ترانشانهکارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
تزیینات گروتسکواکاوی مفهوم «گروتسک» در ادبیات و نقاشی (دورۀ رنسانس) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 27-37]
تزیینات معماریارزیابی جایگاه خوشنویسی و کتیبهنگاری در تزیینات بقعة سهل بن علی(ع) شهر آستانه (استان مرکزی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 63-70]
تزیینات هندسیتزیینات هندسی در آرایههای معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]
تفاوتمعناداری مؤلفه های شباهت و تفاوت در بیان هویت و تأثیرگزاری آن در گرافیک شهری [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 73-84]
تفکر جانبیآشناییزدایی در نشانهنوشتههای مسعود نجابتی مبتنی بر نظریهی تفکر جانبی ادوارد دو بونو [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 65-73]
تمثال حضرت علی (ع)شمایلخانه گمشده؛ تمثالهای حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
ج
جنید سلطانینخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگارههای ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
جواهرات سلطنتیشمایلخانه گمشده؛ تمثالهای حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
ح
حامیان سلطنتیهنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسرانها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
حجاریخوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]
حجمسازیبازکاوی مجسمههای پرویز تناولی با تأکید بر نقد روانسنجانه شارل مورون [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
حراج تهرانتحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
حضرت علی(ع)مطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگارههای فتح خیبر (نسخ مجمعالتواریخ تیموری،خاوراننامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضهالصفا،حبیبالسیر و قصصالانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
حضرت محمد (ص)گل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]
خ
خان چهارمکارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
خروسگل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]
دگردیسیکارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
دوران تیموری تا صفویمطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگارههای فتح خیبر (نسخ مجمعالتواریخ تیموری،خاوراننامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضهالصفا،حبیبالسیر و قصصالانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
دورة سلجوقینقشمایه طاووس در دیوارنگاریهای برج شرقی خرقان با رویکرد شمایلشناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
دوسالانۀ دهمنسبت سراسطوره با گفتمانهای سیاسی در دوسالانههای هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
دوسالانۀ هشتمنسبت سراسطوره با گفتمانهای سیاسی در دوسالانههای هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
دیرندتحلیل زمانهای درهم رونده در عکسهای یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
دیوارنگارینقشمایه طاووس در دیوارنگاریهای برج شرقی خرقان با رویکرد شمایلشناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
دیوانخانهخوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]
ر
رستمکارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
رستم خان زندتحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیرهای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
رنگمقام رنگ و سنگِ فیروزه در هنر و تمدن اسلامی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
روانشناسی شناختیتأثیر الگوهای بازشناسی اشیاء در فرآیند ادراک بصری بر روی طراحی انسان محور (از منظر روانشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 51-62]
ز
زندیهخوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]
زیگموند فرویدتحلیل زمانهای درهم رونده در عکسهای یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
ژ
ژرار ژنتبیشمتنیتِ ژنتی بهمثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
س
ساسانیمطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
شمایلخانهشمایلخانه گمشده؛ تمثالهای حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
شمایلشناسینقشمایه طاووس در دیوارنگاریهای برج شرقی خرقان با رویکرد شمایلشناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
شیراسفنکس و مفاهیم نمادین آن در ایران باستان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 41-50]
ص
صورالکواکب صوفی رازیمطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
صورت های فلکیمطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
ط
طراحی انسانمحورتأثیر الگوهای بازشناسی اشیاء در فرآیند ادراک بصری بر روی طراحی انسان محور (از منظر روانشناسی شناختی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 51-62]
طرح واگیرهایتحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیرهای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
ع
عبدالمؤمن بن محمدالنقاش الخویینخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگارههای ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
عجایب نگارینمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
عکسهای یادمانیتحلیل زمانهای درهم رونده در عکسهای یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
علیاکبر صادقیتحلیل کارکرد اسطورههای نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعهی موردی آثار بهمن محصص، علیاکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
عناصر نمادینمطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
ف
فتح خیبرمطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگارههای فتح خیبر (نسخ مجمعالتواریخ تیموری،خاوراننامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضهالصفا،حبیبالسیر و قصصالانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
فتو آبجکتتحلیل زمانهای درهم رونده در عکسهای یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
ق
قاب اسلیمیتحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیرهای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
قالی زندتحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیرهای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
قندریزاسب در نقاشی منصور قندریز: تحلیل نشانه- معناشناسانهی یک اثر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 71-78]
ک
کارکرد (مفاهیم نمادین)اسفنکس و مفاهیم نمادین آن در ایران باستان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 41-50]
کاشی کاریتزیینات هندسی در آرایههای معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]
کتاب آرایی قرن نهم هجریمطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
معماری اسلامیمقام رنگ و سنگِ فیروزه در هنر و تمدن اسلامی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
مکتب بغداد جلایرینخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگارههای ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
مکتب سلجوقینخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگارههای ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
مهران صابرتحلیل کارکرد اسطورههای نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعهی موردی آثار بهمن محصص، علیاکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
موجودات ترکیبیاسفنکس و مفاهیم نمادین آن در ایران باستان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 41-50]
میتراگل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]
ن
ناصرالدین شاه قاجارشمایلخانه گمشده؛ تمثالهای حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
نسخ مصوّرنمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
نقاشی معاصر ایرانتحلیل کارکرد اسطورههای نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعهی موردی آثار بهمن محصص، علیاکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
نقاشی معاصر ایراناسب در نقاشی منصور قندریز: تحلیل نشانه- معناشناسانهی یک اثر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 71-78]
نقشمایة طاووسنقشمایه طاووس در دیوارنگاریهای برج شرقی خرقان با رویکرد شمایلشناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
نگارگریمطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگارههای فتح خیبر (نسخ مجمعالتواریخ تیموری،خاوراننامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضهالصفا،حبیبالسیر و قصصالانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
نگارگریمطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
نگارگرینمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
نگارگریمطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
نگارگری ایراننخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگارههای ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
ه
هاله نورمطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
هانری برگسونتحلیل زمانهای درهم رونده در عکسهای یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
هفت خانکارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
هنرمطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
هنر اسلامیمقام رنگ و سنگِ فیروزه در هنر و تمدن اسلامی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
هنر ایلخانینمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
هنر قاجاراکفراسیس در نقاشی محمودخان صبا(ملک الشعرا) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 51-59]
هنر گروتسکیواکاوی مفهوم «گروتسک» در ادبیات و نقاشی (دورۀ رنسانس) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 27-37]
هنرمندان نقاش معاصر ایرانتحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
هنر نقاشیتحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
هنرهای درباریهنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسرانها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
هویتمعناداری مؤلفه های شباهت و تفاوت در بیان هویت و تأثیرگزاری آن در گرافیک شهری [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 73-84]
ی
یادماندهنمودتحلیل زمانهای درهم رونده در عکسهای یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد