نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آشنایی‌زدایی آشنایی‌زدایی در نشانه‌نوشته‌های مسعود نجابتی مبتنی بر نظریه‌ی تفکر جانبی ادوارد دو بونو [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 65-73]
  • آگونیسم نسبت سراسطوره با گفتمان‌های سیاسی در دوسالانه‌های هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
  • آنتاگونیسم نسبت سراسطوره با گفتمان‌های سیاسی در دوسالانه‌های هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
  • آوگوستین مقدس تجلی اندیشه مانی در نقاشی‌های قرون میانه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 5-13]
  • آیکونوگرافی تحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیره‌ای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
  • آیکونوگرافی خوانش ‌نقاشی‌دیواری «داوری ‌واپسین» اثر جیوتو برمبنای ‌نظریه‌ اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 87-97]
  • آیکونولوژی خوانش ‌نقاشی‌دیواری «داوری ‌واپسین» اثر جیوتو برمبنای ‌نظریه‌ اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 87-97]

ا

  • ابوالحسن خان نقاش‌باشی غفاری شمایل‌خانه گمشده؛ تمثال‌های حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • ادبیات گروتسکی واکاوی مفهوم «گروتسک» در ادبیات و نقاشی (دورۀ رنسانس) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 27-37]
  • ادراک بصری تأثیر الگوهای بازشناسی اشیاء در فرآیند ادراک بصری بر روی طراحی انسان محور (از منظر روان‌شناسی شناختی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 51-62]
  • ادوارد دو بونو آشنایی‌زدایی در نشانه‌نوشته‌های مسعود نجابتی مبتنی بر نظریه‌ی تفکر جانبی ادوارد دو بونو [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 65-73]
  • اسب اسب در نقاشی منصور قندریز: تحلیل نشانه- معناشناسانه‌ی یک اثر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 71-78]
  • اسطوره‌های نوین تحلیل کارکرد اسطوره‌های نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعه‌ی موردی آثار بهمن محصص، علی‌اکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
  • اسطورۀ شخصی بازکاوی مجسمه‌های پرویز تناولی با تأکید بر نقد روانسنجانه شارل مورون [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • اسفندیار کارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
  • اسفنکس اسفنکس و مفاهیم نمادین آن در ایران باستان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 41-50]
  • اسماعیل جلایر شمایل‌خانه گمشده؛ تمثال‌های حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • اکفراسیس اکفراسیس در نقاشی محمودخان صبا(ملک الشعرا) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 51-59]
  • امضاء (رقم) نخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگاره‌های ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
  • اندیشه ثنویتگرا تجلی اندیشه مانی در نقاشی‌های قرون میانه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 5-13]
  • ایلخانیان تزیینات هندسی در آرایه‌های معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]

ب

  • بازار هنر تحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • بازشناسی اشیاء تأثیر الگوهای بازشناسی اشیاء در فرآیند ادراک بصری بر روی طراحی انسان محور (از منظر روان‌شناسی شناختی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 51-62]
  • برج شرقی خرقان نقش‌مایه طاووس در دیوارنگاری‌های برج شرقی خرقان با رویکرد شمایل‌شناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
  • بهمن محصص تحلیل کارکرد اسطوره‌های نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعه‌ی موردی آثار بهمن محصص، علی‌اکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
  • بیش‌متنیت بیش‌متنیتِ ژنتی به‌مثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]

پ

  • پانوفسکی خوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]
  • پرویز تناولی‌ بازکاوی مجسمه‌های پرویز تناولی با تأکید بر نقد روانسنجانه شارل مورون [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • پیکرنگاری انسان مطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]

ت

  • تاریخ اجتماعی هنر هنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسران‌ها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
  • تاریخ هنر ایران هنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسران‌ها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
  • تخیل‌ورزی زیباشناختی نسبت سراسطوره با گفتمان‌های سیاسی در دوسالانه‌های هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
  • تذهیب ویژگی های شاخص تذهیب‌های نسخه خطی خمسه Add ms 25900، محفوظ در کتابخانه بریتانیا [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 81-96]
  • ترامتنیت بیش‌متنیتِ ژنتی به‌مثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
  • ترانشانه کارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
  • تزیینات گروتسک واکاوی مفهوم «گروتسک» در ادبیات و نقاشی (دورۀ رنسانس) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 27-37]
  • تزیینات معماری ارزیابی جایگاه خوشنویسی و کتیبه‌نگاری در تزیینات بقعة سهل بن علی(ع) شهر آستانه (استان مرکزی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 63-70]
  • تزیینات هندسی تزیینات هندسی در آرایه‌های معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]
  • تفاوت معناداری مؤلفه های شباهت و تفاوت در بیان هویت و تأثیرگزاری آن در گرافیک شهری [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 73-84]
  • تفکر جانبی آشنایی‌زدایی در نشانه‌نوشته‌های مسعود نجابتی مبتنی بر نظریه‌ی تفکر جانبی ادوارد دو بونو [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 65-73]
  • تمثال حضرت علی (ع) شمایل‌خانه گمشده؛ تمثال‌های حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]

ج

  • جنید سلطانی نخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگاره‌های ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
  • جواهرات سلطنتی شمایل‌خانه گمشده؛ تمثال‌های حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]

ح

  • حامیان سلطنتی هنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسران‌ها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
  • حجاری خوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]
  • حجم‌سازی بازکاوی مجسمه‌های پرویز تناولی با تأکید بر نقد روانسنجانه شارل مورون [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • حراج تهران تحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • حضرت علی(ع) مطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگاره‌های فتح خیبر (نسخ مجمع‌التواریخ تیموری،خاوران‌نامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضه‌الصفا،حبیب‌السیر و قصص‌الانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
  • حضرت محمد (ص) گل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]

خ

  • خان چهارم کارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
  • خروس گل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]
  • خمسه نظامی ویژگی های شاخص تذهیب‌های نسخه خطی خمسه Add ms 25900، محفوظ در کتابخانه بریتانیا [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 81-96]
  • خوشنویسی ارزیابی جایگاه خوشنویسی و کتیبه‌نگاری در تزیینات بقعة سهل بن علی(ع) شهر آستانه (استان مرکزی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 63-70]

د

  • داوری ‌واپسین خوانش ‌نقاشی‌دیواری «داوری ‌واپسین» اثر جیوتو برمبنای ‌نظریه‌ اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 87-97]
  • دگردیسی کارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
  • دوران تیموری تا صفوی مطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگاره‌های فتح خیبر (نسخ مجمع‌التواریخ تیموری،خاوران‌نامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضه‌الصفا،حبیب‌السیر و قصص‌الانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
  • دورة سلجوقی نقش‌مایه طاووس در دیوارنگاری‌های برج شرقی خرقان با رویکرد شمایل‌شناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
  • دوسالانۀ دهم نسبت سراسطوره با گفتمان‌های سیاسی در دوسالانه‌های هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
  • دوسالانۀ هشتم نسبت سراسطوره با گفتمان‌های سیاسی در دوسالانه‌های هشتم و دهم پوستر تهران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 69-79]
  • دیرند تحلیل زمان‌های درهم رونده در عکس‌های یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
  • دیوارنگاری نقش‌مایه طاووس در دیوارنگاری‌های برج شرقی خرقان با رویکرد شمایل‌شناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
  • دیوانخانه خوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]

ر

  • رستم کارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
  • رستم خان زند تحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیره‌ای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
  • رنگ مقام رنگ و سنگِ فیروزه در هنر و تمدن اسلامی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
  • روان‌شناسی شناختی تأثیر الگوهای بازشناسی اشیاء در فرآیند ادراک بصری بر روی طراحی انسان محور (از منظر روان‌شناسی شناختی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 51-62]

ز

  • زندیه خوانش حجاری نبرد رستم و اشکبوس در عمارت دیوانخانه زندیه شیراز بر اساس نظریه شمایل شناسانه اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 49-56]
  • زیگموند فروید تحلیل زمان‌های درهم رونده در عکس‌های یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]

ژ

  • ژرار ژنت بیش‌متنیتِ ژنتی به‌مثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]

س

  • ساسانی مطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
  • سرلوح ویژگی های شاخص تذهیب‌های نسخه خطی خمسه Add ms 25900، محفوظ در کتابخانه بریتانیا [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 81-96]
  • سنگ فیروزه مقام رنگ و سنگِ فیروزه در هنر و تمدن اسلامی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
  • سهل‌بن‌علی ارزیابی جایگاه خوشنویسی و کتیبه‌نگاری در تزیینات بقعة سهل بن علی(ع) شهر آستانه (استان مرکزی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 63-70]

ش

  • شارل مورون بازکاوی مجسمه‌های پرویز تناولی با تأکید بر نقد روانسنجانه شارل مورون [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 39-50]
  • شباهت معناداری مؤلفه های شباهت و تفاوت در بیان هویت و تأثیرگزاری آن در گرافیک شهری [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 73-84]
  • شعر اکفراسیس در نقاشی محمودخان صبا(ملک الشعرا) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 51-59]
  • شمایل‌خانه شمایل‌خانه گمشده؛ تمثال‌های حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • شمایل‌شناسی نقش‌مایه طاووس در دیوارنگاری‌های برج شرقی خرقان با رویکرد شمایل‌شناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
  • شیر اسفنکس و مفاهیم نمادین آن در ایران باستان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 41-50]

ص

  • صورالکواکب صوفی رازی مطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
  • صورت های فلکی مطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]

ط

  • طراحی انسان‌محور تأثیر الگوهای بازشناسی اشیاء در فرآیند ادراک بصری بر روی طراحی انسان محور (از منظر روان‌شناسی شناختی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 51-62]
  • طرح واگیرهای تحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیره‌ای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]

ع

  • عبدالمؤمن بن محمدالنقاش الخویی نخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگاره‌های ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
  • عجایب نگاری نمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
  • عکس‌های یادمانی تحلیل زمان‌های درهم رونده در عکس‌های یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
  • علی‌اکبر صادقی تحلیل کارکرد اسطوره‌های نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعه‌ی موردی آثار بهمن محصص، علی‌اکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
  • عناصر نمادین مطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]

ف

  • فتح خیبر مطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگاره‌های فتح خیبر (نسخ مجمع‌التواریخ تیموری،خاوران‌نامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضه‌الصفا،حبیب‌السیر و قصص‌الانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
  • فتو آبجکت تحلیل زمان‌های درهم رونده در عکس‌های یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]

ق

  • قاب اسلیمی تحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیره‌ای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
  • قالی زند تحلیل آیکونوگرافیک طرح واگیره‌ای قالی در نگاره رستم خان زند [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 61-71]
  • قندریز اسب در نقاشی منصور قندریز: تحلیل نشانه- معناشناسانه‌ی یک اثر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 71-78]

ک

  • کارکرد (مفاهیم نمادین) اسفنکس و مفاهیم نمادین آن در ایران باستان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 41-50]
  • کاشی کاری تزیینات هندسی در آرایه‌های معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]
  • کتاب آرایی قرن نهم هجری مطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
  • کتیبه ویژگی های شاخص تذهیب‌های نسخه خطی خمسه Add ms 25900، محفوظ در کتابخانه بریتانیا [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 81-96]
  • کتیبه‌نگاری ارزیابی جایگاه خوشنویسی و کتیبه‌نگاری در تزیینات بقعة سهل بن علی(ع) شهر آستانه (استان مرکزی) [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 63-70]

گ

  • گچ‌بری تزیینات هندسی در آرایه‌های معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]
  • گرافیک آشنایی‌زدایی در نشانه‌نوشته‌های مسعود نجابتی مبتنی بر نظریه‌ی تفکر جانبی ادوارد دو بونو [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 65-73]
  • گرافیک شهری معناداری مؤلفه های شباهت و تفاوت در بیان هویت و تأثیرگزاری آن در گرافیک شهری [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 73-84]
  • گروتسک واکاوی مفهوم «گروتسک» در ادبیات و نقاشی (دورۀ رنسانس) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 27-37]
  • گل سرخ گل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]
  • گل ومرغ گل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]

ل

  • لوگو آشنایی‌زدایی در نشانه‌نوشته‌های مسعود نجابتی مبتنی بر نظریه‌ی تفکر جانبی ادوارد دو بونو [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 65-73]
  • لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی بیش‌متنیتِ ژنتی به‌مثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]

م

  • مابعدالطبیعه نمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
  • مانوی مطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
  • مانویت تجلی اندیشه مانی در نقاشی‌های قرون میانه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 5-13]
  • محمودخان صبا اکفراسیس در نقاشی محمودخان صبا(ملک الشعرا) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 51-59]
  • محمود سبزی تحلیل کارکرد اسطوره‌های نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعه‌ی موردی آثار بهمن محصص، علی‌اکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
  • مسجد جامع ورامین تزیینات هندسی در آرایه‌های معماری مسجد جامع ورامین [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 29-39]
  • مسیحیت خوانش ‌نقاشی‌دیواری «داوری ‌واپسین» اثر جیوتو برمبنای ‌نظریه‌ اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 87-97]
  • مضمون در نقاشی تحلیل مضمون‌شناسانه‌ی نقاشی معاصر افغانستان [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 57-68]
  • معماری اسلامی مقام رنگ و سنگِ فیروزه در هنر و تمدن اسلامی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
  • مکتب بغداد جلایری نخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگاره‌های ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
  • مکتب سلجوقی نخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگاره‌های ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]
  • مهران صابر تحلیل کارکرد اسطوره‌های نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعه‌ی موردی آثار بهمن محصص، علی‌اکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
  • موجودات ترکیبی اسفنکس و مفاهیم نمادین آن در ایران باستان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 41-50]
  • میترا گل ومرغ ایرانی؛ تداوم تقدس بخشی ازایران باستان تا دوران اسلامی با تأکید بر حضرت محمد(ص) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 25-35]

ن

  • ناصرالدین شاه قاجار شمایل‌خانه گمشده؛ تمثال‌های حضرت علی (ع) در زمره جواهرات سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 75-86]
  • نسخ مصوّر نمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
  • نسخه‌خطی ویژگی های شاخص تذهیب‌های نسخه خطی خمسه Add ms 25900، محفوظ در کتابخانه بریتانیا [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 81-96]
  • نشانه‌شناسی بینامتنی بیش‌متنیتِ ژنتی به‌مثابۀ رویکردی در خوانش متون تصویری (مطالعۀ موردی: لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 17-25]
  • نشانه- معناشناسی اسب در نقاشی منصور قندریز: تحلیل نشانه- معناشناسانه‌ی یک اثر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 71-78]
  • نشانه‌نوشته آشنایی‌زدایی در نشانه‌نوشته‌های مسعود نجابتی مبتنی بر نظریه‌ی تفکر جانبی ادوارد دو بونو [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 65-73]
  • نقاشی اکفراسیس در نقاشی محمودخان صبا(ملک الشعرا) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 51-59]
  • نقاشی تحلیل مضمون‌شناسانه‌ی نقاشی معاصر افغانستان [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 57-68]
  • نقاشی دیواری خوانش ‌نقاشی‌دیواری «داوری ‌واپسین» اثر جیوتو برمبنای ‌نظریه‌ اروین پانوفسکی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 87-97]
  • نقاشی رنسانس واکاوی مفهوم «گروتسک» در ادبیات و نقاشی (دورۀ رنسانس) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 27-37]
  • نقاشی قرون میانه تجلی اندیشه مانی در نقاشی‌های قرون میانه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 5-13]
  • نقاشی معاصر افغانستان تحلیل مضمون‌شناسانه‌ی نقاشی معاصر افغانستان [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 57-68]
  • نقاشی معاصر ایران تحلیل کارکرد اسطوره‌های نوین در نقاشی معاصر ایران؛مطالعه‌ی موردی آثار بهمن محصص، علی‌اکبر صادقی، محمود سبزی، مهران صابر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 5-18]
  • نقاشی معاصر ایران اسب در نقاشی منصور قندریز: تحلیل نشانه- معناشناسانه‌ی یک اثر [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 71-78]
  • نقش‌مایة طاووس نقش‌مایه طاووس در دیوارنگاری‌های برج شرقی خرقان با رویکرد شمایل‌شناسی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 79-87]
  • نگارگری مطالعه بصری جایگاه حضرت علی(ع) در نگاره‌های فتح خیبر (نسخ مجمع‌التواریخ تیموری،خاوران‌نامه ترکمان، فالنامه،آثارالمظفر،روضه‌الصفا،حبیب‌السیر و قصص‌الانبیا دوره صفوی) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 5-16]
  • نگارگری مطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
  • نگارگری نمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
  • نگارگری مطالعة تطبیقی پیکرنگاری انسان در سه نسخه از صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 49-63]
  • نگارگری ایران نخستین نگارگر، نخستین امضاء (رقم) بررسی امضاء (رقم) در نگاره‌های ایرانی، پیش از ظهور جنید سلطانی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 109-120]

ه

  • هاله نور مطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
  • هانری برگسون تحلیل زمان‌های درهم رونده در عکس‌های یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]
  • هفت خان کارکرد دگردیسی در هفتخان رستم و اسفندیار با رویکرد ترانشانهای (با تأکید بر خان چهارم) [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 15-23]
  • هنر مطالعه تحلیلی معنای عناصر نمادین با تاکید بر هاله نور در نگارگری مانوی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 17-28]
  • هنر اسلامی مقام رنگ و سنگِ فیروزه در هنر و تمدن اسلامی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 5-16]
  • هنر افغانستان تحلیل مضمون‌شناسانه‌ی نقاشی معاصر افغانستان [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 57-68]
  • هنر ایلخانی نمودهای عجایب نگاری در چند نسخه برگزیده از ایران عهد ایلخانی و جلایری [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 29-47]
  • هنر قاجار اکفراسیس در نقاشی محمودخان صبا(ملک الشعرا) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 51-59]
  • هنر گروتسکی واکاوی مفهوم «گروتسک» در ادبیات و نقاشی (دورۀ رنسانس) [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 27-37]
  • هنرمندان نقاش معاصر ایران تحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • هنر نقاشی تحلیل و بررسی عوامل مؤثر بر فروش آثار نقاشان معاصر ایران؛ مطالعه موردی: حراج تهران، سالهای 1395 تا 1399 ه.ش [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 37-48]
  • هنرهای درباری هنرمند ایرانی و حمایت درباری: دستآوردها و خسران‌ها [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 97-107]
  • هویت معناداری مؤلفه های شباهت و تفاوت در بیان هویت و تأثیرگزاری آن در گرافیک شهری [دوره 5، شماره 1، 1401، صفحه 73-84]

ی

  • یادمانده‌نمود تحلیل زمان‌های درهم رونده در عکس‌های یادمانی از منظر آراء برگسون و فروید [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 19-28]